wtorek, 8 lutego 2011

Analiza Taurona jednak się sprawdza

Zanim przedstawię wyniki testu wsparć i oporów, powrócę na chwilę do analizy technicznej Taurona, do której byłem nastawiony sceptycznie. Przedstawiłem ten wykres:



ze strony: http://www.beststock.pl/info/spojrzenie-technika-tauron.html

Dziś Tauron wygląda tak:



Wprawdzie świeczka na wsparciu 6,2 zł została przebita, ale w dniu, w którym to wsparcie zostało naruszone wykres TPE wyglądał następująco:



Normalnie rzutem na taśmę Tauron został wyciągnięty na 6,3 zł. Cudofix. A przecież otworzył się tego dnia 6,1.

Pytanie więc jak należy rysować linie? Po kreskach czy po świecach, a jeśli po świecach, to czy po korpusach czy cieniach? Bo przykład TPE wskazuje, że raczej po korpusach, ewentualnie po liniach. Jest to dość istotne, aby nie popaść w jakieś subiektywne interpretacje. I nieco komplikuje mój test wsparć i oporów.

Z pewnością powodzenie tej analizy dało mi sporo do myślenia. Oczywiście może to być zwykły przypadek, ale ten cudofix... to jest właśnie pokaz ruchu Levy'ego - nagłe nieprzewidywalne skoki.

Jeden z komentatorów ostatniego posta stwierdził, że on preferuje R/S poziome. Na początku nie wiedziałem o co mu chodzi. Jakie R/S? Potem skojarzyłem, że to skrót od angielskiego Resistance, czyli opór i Support, czyli wsparcie. Technicy mają swoje tajemnice zarówno teoretyczne, jak i pojęciowo-językowe. Tyle że jakoś chętnie się nimi dzielą z całym światem. I to mnie zastanawia. Przeprowadzę jednak testy i także przedstawię światu. Bo mówienie to jedno, a robienie i działanie to drugie. Ja nie mam zamiaru bronić teorii, to ona powinna obronić się sama. A atak będzie z każdej strony.

8 komentarzy:

  1. hehe ..don't worrrry :) jeszcze przyjdzie czas :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodam tak ni z ta i owąd, że ostanio dużo teoretyzuje sobie w myślach na temat pamięci konsensusu w czasie..
    Jeśli chodzi o mnie .. mój rynek bazowy to FX ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak forex to kolejny mocny temat, tutaj trendy oraz pamięć też mają duże znaczenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. O, to jednak zacząłeś myśleć o AT- nawet na uczelniach ekonomicznych w Polsce coś tam próbują robić od pewnego czasu, ale ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Żeby coś takiego jak AT miało się pojawić na uczelni, to powinno mieć jakieś podstawy naukowe. Jeśli psychologiczne, to konkretnie. Moim zdaniem AT może być dobrym pomysłem na uczelni, ale nie po to, aby dzięki niej zarabiać pieniądze, ale po to, aby ustrzec przed czyhającymi pułapkami.

    Są pewne formacje, które perfidnie dają niezłą zmyłkę. Mówię tu np. o podwójnym lub potrójnym szczycie. Najpierw podbijają kurs jak się tylko da, tak by maksymalnie rozemocjonować ludzi. To powoduje, że przestają mysleć racjonalnie i widzieć rzecz na chłodno. Dają się wciągnąć w pułapkę. Widzą, że to tylko korekta i znowu wchodzą na szczycie...

    OdpowiedzUsuń
  6. "Przeprowadzę jednak testy i także przedstawię światu. Bo mówienie to jedno, a robienie i działanie to drugie. Ja nie mam zamiaru bronić teorii, to ona powinna obronić się sama. A atak będzie z każdej strony."

    Nie bardzo rozumiem po co robić testy oporów i wparć skoro z natury rzeczy są one po to by je przełamywać. Odnoszę wrażenie że autor usilnie próbuje udowodnić światu ze coś nie działa nie bardzo rozumiejąc o co w tym chodzi. Jeśli już tak bardzo chce Pan popracować i przebadać dogłębnie wsparcia i opory proponuję wyznaczyć ich poziomy tak by potwierdzały je przynajmniej dwie techniki - przez co będą bardziej wiarygodne - Tak jak na poniższych przykładach.
    http://pokazywarka.pl/49mm9y-2/
    http://pokazywarka.pl/1g58hz-2/

    Bardzo chętnie poczytam o wynikach takich badań

    OdpowiedzUsuń
  7. To jeszcze pokaże jak wyglądają prawidłowo wyznaczone wsparcia na TPE, tak by miał Pan odniesienie.
    http://pokazywarka.pl/w4oc46/

    Czekam na wyniki badań... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Napiszę notkę w oparciu o Pana komentarze. Pozdr

    OdpowiedzUsuń